Van overhemden kun je alles maken

Van oude dingen, nieuwe dingen maken, dat blijft tof hè. En na een paar maanden herexamens, veel leren, massa’s stress, drama en migraine-aanvallen, was het hier zeker weer eens tijd voor.

Na mijn kussenhoezen van overhemden en een rokje van de overgebleven mouwen, wilde ik nu een echt mooi rokje maken van zo’n hemd. Dit zag ik eerder hier, de blog die met dit plaatje gelinkt wordt, showt een rokje gemaakt van een hemd, maar eigenlijk precies zoals ik het niet wil. Het rode rokje dat als voorbeeld dient is veel meer mijn smaak.

Geen idee waar hij vandaan komt, maar ik vind hem mooi. Achteraf vond ik nog een aantal blogs waarop beschreven wordt hoe je van een overhemd een rok kunt maken. Zoals hier een wat langer, klassieker model, evenals deze op BurdaStyle met een rits en hier nog een veel originelere; een rokje die je kunt veranderen in een jurk of top. En als laatst, als je gewoon helemaal geen zin hebt om je naaimachine erbij te pakken, of het lukt niet; bind gewoon een overhemd om je middel:


Gezien op deze blog.

Ik ben op zoek gegaan naar een mooi overhemd in de kringwinkel, maar uiteindelijk vond ik een geschikte in mijn eigen stoffenkast. Schaar er in, beetje meten, beetje knippen, beetje naaien en het resultaat, ja daar ben ik heel tevreden over:

En met warm weer is hij ook zalig om te dragen:

Ondertussen heb ik ook ondergoed gemaakt en nog een jurk vermaakt, maar daar over later meer.

13 gedachten over “Van overhemden kun je alles maken

  1. StrongImagination

    Fijn! Ik heb er eentje van de T2 die ik gewoon zo draag, om mijn middel geknoopt. Ik ben eigenlijk op zoek naar zo’n blauwe zoals die rechts bovenaan, lekker klassiek.

  2. Celestinee

    Heel leuk! Ik vind de jouwe het mooist! Die hemden gewoon rond je middel geknoopt vind ik eigenlijk helemaal niet mooi… ik kan veel begrijpen van mode, maar dit wil ik niet snappen (haha, lekker koppig): alsof al je broeken in de was zitten!

    Vandaag nog eens langs alle T2’s! Alles aan 2€ nu. :-)

  3. Marlous

    Ik kende ze al, vond ze soms super maar soms ook te slordig. die van jou is iig goed gelukt!
    en ik ben jaloers op je stoel haha, als ik later niet heel rijk ben ga ik ook op zoek naar mooie look a likes hoor. ga geen maandsalaris uitgeven aan een paar stoelen haha

  4. Lelie

    Kei leuk!!! Dit staat ook erg lang op mijn lijstje! Misschien dadelijk eens eventjes naar de kringloopwinkel gaan want de link die jij hebt opgegeven naar Burdastyle is erg goed!!!

Geef een reactie

