Kussenhoezen

Voor mijn kamer in Antwerpen heb ik van de week een tweetal kussenhoezen gemaakt. Ik wil graag veel kussens op mijn bed leggen om toch comfortabel te kunnen zitten bij gebrek aan een zetel.

Ooit breide ik een lap met groene en paarse wol, maar ik heb er nooit iets meegedaan. Nu heb ik hem eindelijk kunnen gebruiken. De vogel is afkomstig van een lap vol gehaakte vogels van een kringloopwinkel evenals het gehaakte lapje.

Op het tweede kussen staat een schilderij van Cleopatra afgebeeld. Ik heb de afbeelding uitgeprint op transferpapier en gestreken op een oud wit t-shirt. Het is ‘Het feestmaal van Cleopatra’, geschilderd door Gerard Lairesse in 1680. Ik heb hem per ongeluk niet in spiegelbeeld afgedrukt. Niet helemaal perfect, maar voor het effect maakt het niet uit. Om de afbeelding heen heb ik een aantal restlapjes genaaid.

Geef een reactie

