Mijn van-truien-gemaakte rokjes

Waslijn

In mijn vorige post legde ik uit hoe je van een (oude) trui een rokje kunt maken. Ik heb er inmiddels al een stuk of acht gemaakt. Als je er eenmaal een hebt gemaakt, kun je niet meer stoppen. De rokjes zitten zo fijn, dat je niets anders meer aan wilt.

Waslijn

De vogels die ik op de rokjes genaaid heb, zijn afkomstig van de kringwinkel. Ik vond daar een lange lap vol geborduurde vogeltjes. Het middelste rokje van de bovenste lijn, is gemaakt van een vest. Op de bovenkant van dit rokje heb ik een band gezet. De zakken zaten al op het vest en zijn best wel handig.

Het grijze rokje heb ik voor mijn zusje gemaakt. Voor een vriendin heb ik een rokje met de ‘Mona Lisa’ gemaakt. Helaas heb ik daar geen foto van. Eigenlijk wil ik nog een rokje voor mijzelf maken met ‘Het meisje met de parel’.

2 thoughts on “Mijn van-truien-gemaakte rokjes

Geef een reactie

