Nog een nieuw kussen

Ik had nog drie witte kussens liggen waar ik een leuke hoes voor wilde maken. Zondag heb ik er één gemaakt. Weer met een schilderij er op. Dit keer de “Binnenkamer met een moeder die het haar van haar kind reinigt”, bekend als ‘Moedertaak’ van Pieter de Hooch.

Het lijkt net of de afgebeelde vrouw aan het handwerken is. Daarbij vind ik de lichtinvallen erg mooi geschilderd. Helaas is hij tijdens het printen een stuk donkerder uitgevallen.

Ik heb het schilderij op een roze geruiten stof genaaid, daar omheen een gebloemd lapje en daar nogmaals de geruiten stof om heen. Aan de achterkant zit een stuk overhemd. Dat is makkelijk met de knoopjes als opening. Op naar de volgende twee…

One thought on “Nog een nieuw kussen

  1. Helemaal geweldig geworden! Ondanks dat het donkerder is dan je had verwacht, toch heel duidelijk te zien nog.. en die pyjama had geen betere bestemming kunnen krijgen denk ik ;)

Geef een reactie

