Goede vondsten

Woensdag was ik druk bezig met het lezen van mijn antropologieboek, wist je dat ze in Japan in het zwart trouwen omdat wit daar voor de dood staat? En dat zwaaien oorspronkelijk ontstaan is om te laten zien dat je ongewapend bent? Daarna ben ik begonnen met het analyseren van een Franse tekst over middeleeuwse eetgewoontes.

Mijn pauze vulde ik op met een kringwinkelbezoek. Ik wilde graag een trui kopen om een rokje van te maken. Helaas helaas, kon ik er geen vinden. Ook heb ik een mooie suikerpot en schaal laten staan. Maaarrrrr, wat ik wel vond en kocht is een colbertje van Chris Janssens..

En dat voor €3,50. Er zaten eerst schoudervullingen in, deze heb ik verwijderd, daar ben ik niet zo’n fan van.

Donderdagmiddag kwam ik weer thuis bij mijn ouders en zag ik mijn zelfgemaakte tas staan. Deze heb ik een half jaar geleden gemaakt, geïnspireerd op de Birkin bag van Hermes. Ik dan een aantal maten gewijzigd. Ik vond hem niet goed gelukt, ik was niet helemaal tevreden. Maar nu ik hem terug zag, was ik er wel blij mee. Ik heb er nog een kartonnen bodem ingelegd, waardoor het model wat beter uitkomt en waardoor ik hem wel in gebruik wil nemen.

De tas is gemaakt van een oude omarok. Met daarop een geborduurde bloem (ook van de kringloop) genaaid.

3 thoughts on “Goede vondsten

  1. Ha cle! Ik wist helemaaal niet dat je dit bij hield. Echt vet leuk om je al je avonturen te lezen! Volgende week komen Marije en ik naar Antwerpen. Heb er super veeel zin in. Lukt alles nog een beetje met de studie? Ik heb aankomende week tentamens. Ze hebben het weer lekker ingeplant. In totaal moet ik 4 tentamens maken, maar nu flikken ze het om er 3 in 2 dagen te toetsen. Maar goed daar komen we wel overheen. Tot snel cleo xxxx beer

Geef een reactie

