Nog meer plastictassen

Het afgelopen jaar verhaakte ik veel plastic tassen, maar mijn moeder was eigenlijk nog actiever. Dit zijn nog een aantal tassen van plastic.

Een enorme, stevige plastic boodschappentas
Een klein tasje gebruikt die mijn moeder gebruikt om overzicht te creëren in onoverzichtelijke tassen.
Deze mand staat bij ons in de douche voor de washandjes. Oorspronkelijk was het idee om een enorme wasmand te haken, een oneindig project. 
Dit kleurige mandje staat er nu voor de wc-rollen. Eerst was het mijn lampenkap. De plasticrand aan de bovenkant is van Mexicaans tafelzeil.
Dit is een toilettas van roze plastictassen. De binnenkant heb ik bekleed met een plastic tafelkleed. 
7 thoughts on “Nog meer plastictassen

  1. erg leuk
    ik heb sins een paar dagen een rechthoekig lapje gehaakt.
    met plastice tasjes.

    deze vouw ik dubbel.en dan ga ik de zijkanten dicht stikken.
    met naald en een lange plastice draad van plastice tasjes.en uiteraard
    zet ik op het eind goed vast met knoopjes.

    heb in de deksel een gaatje gemaakt.en daar wil ik een plastice knoop door heen halen.
    die ik ook wil haken.maar ja die mag niet te groot zijn.want dan past het niet door het gaatje.

    of hebben jullie misschien een ander idee.
    en dan moet ik nog een lange schouderband haken van plastice tasjes.
    zodat je het tasje aan je schouder kan hangen.

    op hobbyhoekjepatricia van hyves.lees je in blog hoe ik te werk ben gegaan.
    moet daar alleen nog foto’s toe voegen.zodat de hobbyleden zien hoe je te werk gaat.
    en daar kunnen de leden ook op reageren.of tips geven.dus ook jullie mogen dat.

    1. Klinkt goed. Zelf zou ik met klittenband aan de slag zijn gegaan ipv van een gat in het plastic te haken. Of een mooie knoop gebruiken ipv een plastic knoop voor het contrast. Maar volgens mij wordt hij zo al erg mooi. Foto’s en je site kan ik niet zien. Ik heb namelijk geen Hyves ;).

  2. haken met plastic tasjes is inderdaad erg verslavend.
    ik ben er in mei van dit jaar mee begonnen.en ik doe zo steeds nieuwe ideeën op.
    op hyves heb ik een site genaamd haken met plastic.ben nu met een tas bezig die mijn man achter de auto stoel kan neer hangen om spullen in op te bergen.
    maar is het mogelijk om een hoge rechthoekige tas uit een gedeelte te haken.
    en zo ja hoe doe ik dit? want ik heb nog geen rechthoekige tassen gehaakt.

    1. Als je nu verschillende rechthoekige lappen haakt en deze weer aan elkaar, zou het toch moeten lukken lijkt mij. Gewoon een simpele constructie uitdenken, goed meten en weer netjes in elkaar zetten. Succes!

Geef een reactie

