(Voor)Uitzicht

Woensdag was het zover, ik nam afscheid van mijn kleine kotje en zei hallo tegen mijn nieuwe, grote, lichte kot drie verdiepingen hoger. Honderd keer op en neer (vijf trapjes) en alles was eindelijk boven. Ik wist niet dat ik zoveel spullen had (en straks nog meer, want ik heb meer ruimte hehe). Geniet mee van mijn nieuwe uitzicht:

Morgen heb ik mijn laatste herexamen (kunstgeschiedenis), middenvolgende week een paperbespreking en daarna gaat mijn vader hier lekker schilderen. De muren zijn nu geel en de kozijnen bruin, niet helemaal mijn smaak. Zodra het klaar is zal ik voor&na foto’s plaatsen.

Plannen voor als dit alles klaar is heb ik hoor. Ik loop al een aantal weken met het idee om zelfgemaakte spulletjes te verkopen via Etsy (ik zag toevallig dat meer bloggers deze stap gaan zetten). En dan heb ik het over rokjes (wol en katoen), tassen, kussenhoezen en dergelijke gemaakt van gerecycleerde stoffen. In mijn hoofd spoken al wat nieuwe ideeen die ik nog niet uitgevoerd heb. Dus heb je nog oude overhemden, truien, beddekovertrekken of andere lappen stof, je kunt mij er heel blij mee maken!

15 gedachten over “(Voor)Uitzicht

  1. Celestine

    Een geweldige buurt om op kot te zitten, denk ik dan! Vlak bij de tram, vlak bij de kloosterstraat (hiphoi Markt van Morgen en rommelmarkt op autoloze zondag), en hét museum van schone kunsten! Ideaal ook voor uw kunstige richting, vermoed ik?

  2. Miss Stik

    Herexamen voor kunstgeschiedenis??! Het interessantste aller vakken!
    Ik ben benieuwd naar je Etsy-winkeltje. Weet jij iets meer over de wettelijke kant van het verkopen van spulletjes?

    1. Cleo Berichtauteur

      Ik denk dat ik het weet. Volgens mij mag je tot aan een bepaald bedrag bij verdienen voordat je naar de kvk moet of een btwnummer moet aanvragen. Over een paar rokjes per jaar wordt (waarschijnlijk) niet moeilijk gedaan. Hoe het zit met inkopen bij groothandels etc ben ik niet bekend. Maar dat was ik ook niet van plan om te doen. Ik las op internet dat er wordt aangeraden om alles (inkomsten en uitgaven) goed bij te houden en bonnetjes te bewaren om te kunnen bewijzen dat je onder dat bepaalde bedrag zit. (Dit alles van het forum van Craftygirls, waarbij veel dames twijfelden om naar de kvk te gaan en al behoorlijk wat groter waren dan ik van plan ben te worden).

  3. leni

    oh ik houd echt van verhuizen!!
    misschien wil je even naar mijn blog kijken? ik woon nu ook in nederland en schrijf sinds een keer dagen op nederlands maar ik denk dat het nog niet so goed is :D
    zou blij zijn als je maar kijkt! :)
    groetjes

Geef een reactie

