Naaimachine opgeborgen

De tijd gaat snel, besteed hem wel, zegt mijn moeder altijd. En of hij snel gaat. Nog een gelukkig Nieuwjaar gewenst! Ik heb fijne feestdagen gehad, heerlijk met mijn familie en vrienden. Maar de dagen daarom heen (en nu ook) zit ik diep met mijn neus in de boeken. Examens staan al weer voor de deur en als het goed is, ga ik ze beter maken dan vorig jaar, ik heb in ieder geval beter mijn best gedaan en ben beter aan het leren (behalve precies nu dus).

Mijn naaimachine heb ik opgeborgen voor mijn eigen bestwil. Maar vlak daarvoor heb ik nog wel een rokje gemaakt en een shortje. Een uitprobeersel, ik wilde eens iets nieuws maken. Hij is goed gelukt maar als ik hem nog eens ga maken, dan zijn er natuurlijk dingen die ik anders ga doen.

Hij is gemaakt van een oud dekbedovertrek van de kringloopwinkel (een verjaardagscadeautje van mijn moeder…). Het patroon vond ik hier. Behoorlijk duidelijk en makkelijk uit te printen (om het wat milieu vriendelijk te houden, gebruikte ik oud, beschreven, gebruikt papier).

Voor het laatst gemaakte rokje vond ik nog weer een lap met vogeltjes, helaas geen geborduurde, maar wel met een hoop kleur en blaadjes.

En voor dat ik weer terug aan het werk ga, laat ik jullie nog even mijn laatst gevonden trui zien. Voor wie deze tot rokje genaaid wordt, weet ik nog niet.

Deze week heb ik drie examens. Daarna ruim verspreid, tot 3 februari, nog eens drie. En dan pak ik mijn koffer en vlieg ik met een groep van 50 geschiedenisstudenten richting Lissabon. Mooi vooruitzicht toch?
Voor iedereen die tot over zijn oren in de examens/tentamens zit: veel succes!! En voor de rest: maak er vooral een heerlijk creatief, inspiratievol en productief jaar van.

7 gedachten over “Naaimachine opgeborgen

  1. Thefoodwelike

    Leuke nieuwe achtergrond ! Ik houd echt van de rokjes die je maakt, zo origineel. En veel succes met studeren en veel plezier in Lissabon !

  2. StrongImagination

    Oh leuke trui! Ik vond een van de voorbije weken een oude dikke wintertrui ergens achter in mijn kast, wat zou je ervan denken als ik ook eens probeerde er een rokje van te maken?
    Yay, Lissabon! Dat was mijn lichtpuntje tijdens de examens … Nog héél veel succes!

    Anaïs

  3. Pingback: Shorts van overhemden « Cleolidewij

Geef een reactie

