Terug in leven

Zo, eindelijk is die hele maand vol met examens afgelopen. Het is gedaan. Het zit erop. Vorige week kon ik het al iets rustiger aan doen, als in iets anders doen dan alleen maar leren. Ik ben naar kringwinkels geweest, heb wat gebreid, een rokje in elkaar gezet, een vest verkleind en een jurk verknipt. En nu heb ik eindelijk tijd om weer eens wat te showen.

Te beginnen met twee zakken wol restjes die goed bij elkaar kleuren en een breistekenboek. Ik heb al een stuk gebreid, het moet een sjaal worden, maar dit is pas 1/10 ofzo? Volgende winter zal hij vast wel klaar zijn:

En hij loopt recht hoor, hij zit gewoon wat bij elkaar gewurmd op de naald ;).

Een drietal lapjes stof kruisten ook mijn pad. Een gebloemd dekbedovertrek voor zo’n 3 euro en twee zwarte stofjes die bij elkaar 50 cent waren. Die met bloemetjes is groot genoeg voor een rokje. Wat ik met die ander ga doen, weet ik niet, ik ben er eerlijk gezegd niet zo’n fan van.


Verder heb ik eindelijk het vest versmald dat ik in oktober voor 1 euro kocht. Het experiment is gelukt. Ik heb de mouwen eraf gehaald, alles kleiner gemaakt en weer in elkaar gezet. Maar ik ben nog niet tevreden. Denk dat het vooral aan het model ligt. Hij is daarentegen wel lekker warm, misschien moet ik nog een beetje wennen. Hij is niet zo paars als de eerste foto, maar eigenlijk ook weer niet zo donker als de tweede.

Mijn volgende knutselwerken (een rokje van een lange soepjurk uit de solden en de jurk zelf, rokjes voor vriendinnen, misschien nog wat etui’s en tassen etc) kunnen pas na volgende week plaats vinden. Eerst een kleine week cultuur snuiven in Lissabon. Iemand nog tips voor kringloop-, tweedehandswinkels of leuke marktjes?

6 gedachten over “Terug in leven

  1. petra

    Oh mop, wat ben je weer lekker bezig! En wat leuk dat ik nu automatisch met email van op de hoogt word gehouden! Ik ben trots op je! xxx Mam,

  2. Pingback: Vind ik leuk .2 « Cleolidewij

Geef een reactie

