Vlooienmarkt in Lissabon

Zo’n twee maanden geleden (jeetje wat vliegt de tijd) ben ik naar Lissabon geweest. Van te voren heb ik internet afgezocht naar kringwinkeladresjes en tweedehandswinkels. Ik kon weinig vinden/ik heb er te kort tijd ingestoken, maar stuitte wel op de Dievenmarkt.

Elke dinsdag en zaterdag staat het hele plein vol kraampjes en kleedjes waar rommel verkocht wordt. Ik bezoek veel kringloopwinkels en hou van oude spulletjes en troep, maar ik heb serieus nog nooit zóveel oude meuk bij elkaar gezien. En eerlijk gezegd was dat behoorlijk tof. Wat dacht je van oude paspoorten, fotoboeken en ansichtkaarten. Of meubeltjes, serviesgoed en oude kleding. Maar ook veel juweeltjes en elektronica. Het lag er vol mee.

Uiteindelijk heb ik er niets gekocht, het rondkijken was al leuk genoeg (goh wat Nederlands hè, kijken kijken en niet kopen ;)). Wilde graag een bordje hebben waar een godsdienstig geschilderd tafereel op stond, maar 20 euro ging mij net iets te ver en afdingen naar 2 euro leek mij iets te grof.

Als je naar Lissabon gaat, raad ik je zeker aan hier eens een kijkje te nemen. Let wel goed op je tas, er zijn naar het schijnt veel zakkenrollers actief. Maar geen nood, ben je bestolen, je kunt het waarschijnlijk even later weer terug kopen op een van de kraampjes. Het heet niet voor niets dievenmarkt, hè.

Feira da Ladra: Campo de Santa Clara, Lissabon, 1100-471
Op dinsdag en zataredag van 6.00 tot 17.00 uur. Gemakkelijk te bereiken met tram 28 (die trouwens niet zo spectaculair was zoals op en in de vele toeristensites en boekjes beschreven stond.

4 thoughts on “Vlooienmarkt in Lissabon

Geef een reactie

