Soepjurk 1/3

De T2 winkel in het zijstraatje van de Meir te Antwerpen passeer ik behoorlijk vaak. En wanneer ze weer alles voor 1 euro verkopen, kom ik ook graag binnen. Paar weken geleden was het weer zover en kocht ik drie soepjurken om te vermaken. Een ligt er onaangeraakt bij, de ander uit elkaar en de laatste heb ik al een paar keer aangehad. Die hoefde ik alleen wat korter te maken en het elastiek in de taille heb ik vervangen.

Voor en na het verkorten en versmallen

Het was nog even prutsen met de naaimachine, het lukte mij eerst niet om de zoom normaal om te stikken, het draad werkte echt niet goed mee. Ik heb de naald vervangen, toevallig had ik hier nog stretch naalden liggen en toen lukte het wel. Ik wilde de kraag nog een beetje strijken omdat hij aldoor omflapte, maar daar heb ik het een beetje verpest. Mijn strijkijzer bleef aan de stof plakken en nu is het een beetje smoezelig.

Detail

De andere twee jurken komen ‘ooit’ nog. De ene die uit elkaar ligt is eigenlijk zo klaar, maar eerst ga ik verstandig verder met leren voor de komende examenperiode (vandaar mijn zeer, maar dan ook zéér geringe geblog). Misschien las ik dan wel een korte naaipauze in ter ontspanning.

9 gedachten over “Soepjurk 1/3

  1. SophieSweetVintage

    Ik ben een tikkeltje jaloers om twee dingen: allereerst omdat er bij mij in de wijde omgeving geen winkel te vinden is die jurkjes verkoopt voor 1 euro (!) en vooral ook omdat je zo handig bent met naaien en ik altijd maar een beetje aanpruts… Het is een superleuk jurkje geworden! :)

    Succes met leren!!

  2. Mama

    Heej! Die staat je echt leuk! Leuke lengte, mooie kleur en dat voor een euro, het is niet te geloven!
    Ben benieuwd naar die andere 2.
    Mam.

    1. Cleolidewij Berichtauteur

      Maar dat is juist de bedoeling, oude dingen kopen en vermaken tot iets nieuws, in plaats van iets echt nieuws te kopen. Recyclen is belangrijk en leuk op deze manier :)

  3. Helen

    Ik vraag me eigenlijk af waarom ik zo weinig uw blog bekijk. Die is gewoon zo super! Ik vind het geweldig hoe jij gewone kleren kan omtoveren tot iets buitengewoons. Ik koop ook vaak €1-kleedjes in de Think 2, maar als het mijn maat niet is, kan ik er niet aan beginnen. Ik ben gewoon niet handig genoeg om het dan aan te passen. Ik benijd je, hoor! xo

  4. Pingback: Soepjurk 2/3 « Cleolidewij

Geef een reactie

