“Voor kokette meisjes”

Koket als in de oude betekenis van het woord, niet koket als in pronkziek, eerder charmant en aardig (hoop ik).

“Elegant naar het strand”, “Pasklaar voor het nieuwe jaar”, “Charmant naar dromenland”, “Een modieuze lijn voor groot en klein”, “Snoesjes van bloesjes”, “Winterwensen van sportieve mensen”, zijn maar een paar aanlokkelijke quotes uit Madeleines van de jaren ’60. Oftewel een mode- en patroonblad dat bij Margriet zat.

Een geweldige vondst, naar mijn mening, die ik afgelopen week in de kringwinkel deed. Zie die mooie kleedjes, ik wil ze het liefst allemaal maken!

In de kringloopwinkel dacht ik in al mijn enthousiasme dat alle jurken in alle maten op het patroonblad zouden staan. Helaas niet dus, er zijn er maar een paar per uitgave (waarvan veel kinderpatronen) die op het rasterblad staan, de rest moet je bestellen. Uit het verleden, zou dat nog gaan? Misschien maar eens een e-mail sturen naar Margriet, hoe tof zou dat zijn!

Maar niet getreurd er zijn er toevallig wel een paar, een stuk of 4, die leuk zijn en in mijn maat en op het patroonblad staan (maakt de keus al een stuk gemakkelijker). Deze zomer ben ik dan ook zeker van plan om hier wat moois uit te maken. Misschien zelfs een mantel.

6 thoughts on ““Voor kokette meisjes”

  1. Wat een leuke vondst! Ik schaam me dat ik nog altijd niet in de kringwinkel ben geweest; ik zie nu op hun website dat er in Merksem vandaag nét een is opengegaan! Daar ga ik toch heel snel eens binnenspringen …

Geef een reactie

