Soepjurk 2/3

Aan de eerste soepjurk hoefde ik weinig te veranderen. Aan de tweede daarentegen… Het was een maatje 46 die ook in de lengte niet was zoals ik wilde. Laat staan de enorme roesjes bij de schouder. Maar dat stofje, zo heerlijk zomers, daar zag ik wel wat in.

Er is flink wat tijd in gekropen, maar het resultaat is naar mijn mening erg goed gelukt. Hij is een stuk korter en smaller. Ik heb er een blinde rits in gezet, de bandjes vervangen en de voorkant verlaagt.

Ik heb veel genaaid, veel uitgehaald en weer opnieuw genaaid. Ik ben uiteindelijk heel tevreden met het resultaat. in deze jurk kan ik de 30 graden dagen wel mee door komen.

8 gedachten over “Soepjurk 2/3

  1. Jessi

    Dit vind ik echt gewoonweg prachtig uit! Echt fantastisch hoe je het hebt gedaan! Ik sta nog in de beginschoenen van kleedjes veranderen tot iets moois. Je motiveert me :)

  2. Celestine

    Je inspireert echt. Mijn soepjurken-omnaaien-bezigheden beperkten zich tot het smaller maken of inkorten, maar jij gaat nog enkele stappen verder!!

    Ik houd steeds meer van die ene winkelketen uit Antwerpen. Terwijl ik dit hier typ zit ik in mijn 1 euro-kleed. Maar ik leg ook een collectie kleedjes aan. En dankzij u zie ik mij daar precies toch sneller de schaar in zetten dan dat ik mijzelf dat oorspronkelijk zag doen (binnen vijf jaar of zo).

    Echt goed bezig, Cleolidewij!

  3. Lelie

    Dat is kei mooi! Ik heb ook nog dingen van T2 liggen, maar vooral stoffen die zo mooi zijn en ik heb kei veel bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik er mijn schaar in zet, maar ze gewoon laten liggen is ook zo’n zonde,…

Geef een reactie

