Bloemenjurk wordt bloemenrokje

Heerlijk die vrijheid van de vakantie waardoor ik veel tijd met mijn goede vriend de naaimachine kan doorbrengen. En wat een leuke reacties overal over het vermaken van kleedjes. Deze week is weer alles voor een euro in de T2, en ik heb mijn slag al geslagen. Vier kleedjes en een rok, beetje veel, maar de printjes waren zo mooi en ik zag er zulke leuke dingen in.

Deze jurk kocht ik in de vorige uitverkoop, ik vond het een leuke print en een lekker zacht stofje (joggingstof!). Eerst wilde ik er een hemdjurk van maken, maar ik wist niet precies hoe, of het wel zou lukken en heel belangrijk of ik hem daarna wel zou dragen. Uiteindelijk heb ik besloten de bovenkant er half af te halen, het deel dat overbleef dubbel te klappen, elastiek er door heen te rijgen, stukje van de onderkant af; et voilà, het rokje is klaar.

Best wel geslaagd, vind je niet? Iemand trouwens een idee wat te doen met al die schoudervullingen? Of kan ik er misschien iemand blij mee maken?

(Excuses trouwens voor de onscherpe foto’s, het ligt niet aan uw ogen of computer, maar aan de combinatie zelfontspanner+haastige Cleo)

7 thoughts on “Bloemenjurk wordt bloemenrokje

  1. Dit is zo inspirerend, ga er zo ook maar eens mijn naaimachine bij pakken! En die schoudervullingen, hmm. Je kan misschien van die topjes met daarin een ‘BH’ ervan maken? Dus dat je ze in het stofje naait? Hihi, snap je wat ik bedoel?

  2. Dat is super leuk! Ik heb ook nog schoudervullingen liggen, volgens mij erg leuk om te verwerken in verkleedkledij Dan kan je vreemde vormen mee creeëren ofwel kan je schoudervullingen verknippen en gebruiken als vulling voor bv een beetje

Geef een reactie

