Kringwinkel Lelystad

Bezoek aan voor mij nog onbekende kringwinkels mag in de vakantie niet ontbreken. Afgelopen week ben ik naar Klein Waterlooplein, “de enige echte kringloopwinkel”, in Lelystad geweest. In deze stad had ik eerder al 2 andere kringwinkels bezocht. Een die rook naar natte hond en een ander van Het Goed waar ik de prijzen te hoog vond liggen (25 euro voor een leren tas, terwijl ik, best wel erg eigenlijk, prijzen van een paar euro voor lederen tassen gewend ben). Maar nu kwam ik er achter dat er nog een kringwinkel in Lelystad te vinden was, waar een aantal bloggers behoorlijk fan van zijn. Dat moest ik zien!

En een belevenis dat het was! Ik heb werkelijk waar nog nooit zo’n volle kringloop gezien. Alles, maar dan ook alles stond vol. Overal hingen schilderijtjes, lagen vloerkleden en stonden spullen. Eerlijk gezegd zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb zoveel toffe spullen gezien. Oude fotoboeken, antieke camera’s, een mooie typemachine, schattige schaaltjes, oma-brillen, mooie wol en zelfs dezelfde naaimachine als ik zelf heb!

Uiteindelijk had ik niets gekocht, omdat er zoveel te zien was, niet overal prijsjes op stonden en omdat ik niets nodig had gezien ik begin van de week mijn slag had geslagen in een andere kringwinkel (meerdere leren tassen, mooie borden, schoenen voor mijn muti, mooie opdekschaal en nog het een en ander, dan is het wel weer genoeg hè).

Maar goed, als je toch in de buurt bent en je houdt van kringloopwinkelen, zeker even langs gaan. Het is een heel ander soort dan de kringwinkel van Antwerpen of die in ’t Gooi. Die in Enkhuizen en Ermelo hadden er ook wat van weg, maar deze in Lelystad was een heel stuk groter. Verder is alles netjes geordend en ruikt het er zeker niet muf. Zelfs zonder wat te kopen, kijk je je ogen al uit. Zeker wanneer die aardige vrouwtjes je koffie aanbieden (heb je dat al eens meegemaakt in een kringloopwinkel?). In welke kring(loop)winkel kom jij het liefst?

Klein Waterlooplein: Wartelstraat 22, 8223 EH Lelystad
Maandag t/m zaterdag: 09.30 tot 17.00 uur

6 thoughts on “Kringwinkel Lelystad

  1. Ha Cleo, wat leuk om je blog te lezen en leuke ideetjes op te doen. En helemaal leuk om de naaimachine tegen te komen die ik ook heb! Ik heb ‘m via het advertentiebord van AH overgenomen van een oudere dame voor 25 euro. En hij gaat echt als een zonnetje, heerlijk. Momenteel naai ik er zelfs een bruidsjurk op voor een vriendin :)

    veel succes!

Geef een reactie

