“Cleo doet wonderlijke dingen met oude plastic tassen”

Deze week (vanaf 29/09/2011) ben ik zeer vereerd om in de het extra tijdschrift Libelle Happy van de Vlaamse Libelle te staan. Het is een leuk interview met een twee-pagina-vullende foto (!). In de begintijd van mijn blog (augustus/september 2009), heb ik laten zien wat ik haakte van plastic zakken. Ik schreef meerdere berichten over zelfgemaakte tassen, over mijn fiets en ik gaf uitleg hoe je die plastic tassen het best kunt knippen. Het zijn berichten op mijn blog waar veel mensen uitkomen via zoekmachines en dat geldt ook voor de redactrices van Libelle.

“Ik vond het meteen een super idee om van iets alledaags, iets wat iedereen weggooit, leuke nieuwe dingen te maken. Echt een creatieve manier om milieuvervuiling tegen te gaan!”

Een Libelle-redactrice benaderde mij een paar maanden geleden of ik geïnterviewd en gefotografeerd wilde worden over mijn ‘hobby’, haken met plastic tassen. Dat liet ik mij natuurlijk geen tweede keer vragen.

De fotoshoot vond plaats op mijn kot en voor het Museum voor Schone Kunsten. Er zijn toen behoorlijk veel mooie foto’s getrokken door een toffe fotografe. Ook het (telefonisch)interview was fijn, de redactrice heeft haar werk goed gedaan, ze heeft mooi verwoord wat ik heb gezegd en bedoelde te zeggen (zelfs mijn Nederlandse zinnen heeft ze Vlaams doen klinken).

  

Ik heb er meteen een aantal ingekocht voor mijzelf en familie, want een beetje bijzonder is het wel hè. Libelle Happy zit nu voor €2,80 extra bij de Vlaamse Libelle, waar nog een aantal interessante hobby’s genoemd worden.

17 gedachten over ““Cleo doet wonderlijke dingen met oude plastic tassen”

  1. severien

    Ja, super he! Ik zag het vandaag, ik krijg de oude libelle’s van mijn schoonmama en ik was in de libelle happy aan’t kijken en ik zag jou er staan. en ik “hee! ik volg die haar blog!” :) wat leuk!!

  2. patricia de ruijter

    haken met plastic tasjes is inderdaad erg leuk
    ben sins mei 2011 er ook verslaafd aan geraakt.
    maar ik had een vraagje.voer jij al je gehaakte tassen.

    je kunt aan de binnen kant van de gehaakte tas
    een plastic reclame tas vast maken.
    maar wat is de makkelijkste manier?

  3. Pingback: Rokje voor Dorien | Cleolidewij

Geef een reactie

