Getransformeerde kleedjes

En we zijn weeral een maand verder, serieus, waar blijft de tijd! Maar ik heb echt niet stil gezeten (misschien dat de tijd daarom zo snel gaat), naast het transcriberen van franse teksten uit 1619, het lezen van ander wetenschappelijk materiaal, het zoeken naar een oplossing voor mijn gecrashte laptop, het volgen van colleges, een weekendje Brugge en het drinken van thee en eten van taartjes, heb ik ook nog twee jurken vermaakt, twee truien verandert in fijne rokjes, een simpele tas in elkaar geflanst en een hoesje voor mijn gsm gemaakt (maar nog altijd geen fatsoenlijke foto’s van mijn zelfgemaakte onderbroeken…).

Dat laatste komt toch echt een volgende keer. Ik wil er eerst nog een aantal maken en dan in een keer alles laten zien. Nu eerst die jurken. Ik ben er zo enthousiast in gaan knippen dat ik vergeten ben om “before”-foto’s te trekken. Oplossing: soort van reconstructietekeningen om er toch een beetje beeld van te hebben wat voor simpele projecten dit waren. Lang leve good old paint en mijn amateuristische knip en plak skills (en mijn stijve poseerkunsten…).

Deze jurk kocht ik begin oktober op de rommelmarkt in het stadspark te Antwerpen voor een paar euro. Zeker met een vestje draag ik hem al graag. De kleuren zijn in reallife nog wat feller en meer jungle-achtig.

Voor - Na

En dit zeer feestelijke blauwe, druk met stippen bezaaide, gedrochtkleedje is van ThinkTwice. Het merkje dat er in hangt, verraadt dat hij ooit bij C&A gekocht is, ik wist niet dat dit soort jurken daar te koop waren. In ieder geval kan ik deze jurk, na een vrij grote, maar simpele, transformatie dragen naar een feestje. Dat wilde ik afgelopen donderdag al doen naar MASked, maar gezien de drukte heeft niemand mij daar kunnen zien swingen. (Hij lijkt hier trouwens een beetje scheef, maar volgens mij is dat niet echt zo)

Voor - Na

Verder nog een gemakkelijk hoesje voor mijn gsm, gemaakt volgens een patroontje op internet waarvan ik de link kwijt ben na de crash… Hiervoor gebruikte ik een oude wollen trui, een shirt van mijn moeder en een kanten stofje dat ik nog ergens had liggen. Hij beschermd mijn gsm in ieder geval goed.

En nu 5 dagen vrijaf om zielen en heiligen te herdenken etc, dagen die ik ga opvullen met studeren, poetsen en hopelijk een heel aantal naaiprojecten. Tot de volgende!

10 thoughts on “Getransformeerde kleedjes

  1. Hé Cleo, dat is lang geleden.. zo te zien nog niets veranderd qua creatieve bezigheden, leuk man.. ziet er goed uit! Hoe gaat het met de studie en de vriend? Spreek je snel weer een keer.. x Daniël

Geef een reactie

