Lapjestas van truiresten

De stapel truiresten bleef maar groeien en groeien, zonde om te laten liggen, er moest nodig iets mee gemaakt worden. En toevallig, ja heel toevallig, liep ik al een tijdje rond met het idee om een lapjes/patchwork tas te maken.  Vorig jaar stond er in de Cath Kidston catalogus ook een prachtig exemplaar, wat ik ter inspiratie in een speciaal ‘inspiratie-schriftje’ had geplakt:

In de kringwinkel vond ik nog een (lelijke) tas met handige handvatten die ik graag wilde gebruiken. Deze combinatie van materialen en ideeën heeft geleid tot dit:

Helemaal netjes en wel in elkaar gestikt, zonder naden van binnen of buiten te hebben (behalve dan een klein stukje voor het binnenstebuiten keren en het gedeelte dat door de handvatten heen moest). Er zitten zelf vakjes in en een handig koortje waar ik mijn sleutels aan kan hangen, zodat ik mijn tas niet hoef om te kieperen op straat.

Hij is groot genoeg voor mijn schoolboeken/papieren. Laptop gaat niet passen, maar die heb ik toch niet.. En ik moet hem ook niet te zwaar vullen, de hengsels die er nu aan hangen (ook van de restjes truien/lapjes) begint al wat door te scheuren helaas. Dus daar moet ik nog wat op verzinnen. Verder ben ik wel tevreden (best een beetje trots).

Een vrij productieve studie onderbreking toch?

11 gedachten over “Lapjestas van truiresten

  1. Lelie

    Super mooi!!! Misschien moet je een stevig koord, of bv gevlochten macramekoordjes in het midden steken. Op die manier gaan je hengsels veel steviger zijn en ook niet meer rekken. Ik hoop dat je een oplossing vindt tegen het scheuren, deze tas is te mooi om te laten staan :)

  2. JD

    Erg leuk en creatief! Mij lijkt het leuk om er een deken (quilt?) op die manier van te maken. Oh well, die komt nog wel op mijn 101 list te staan als ik genoeg geduld heb om 101 dingen bij elkaar te bedenken. Haha. Leuke website!

    JD

Geef een reactie

