Verlate kerst

Nog meer kerstcadeautjes, want ja ik ben echt een trage blogger, ditmaal degene die ik zelf gemaakt heb. Zo kreeg de moeder van mijn lief een theemuts en een klein, gehaakt etuitje. Jammer dat ik zoveel tijd in mijn studie moet steken en ik niet meer cadeau’s (voor anderen) heb kunnen maken. Ik was nog wel begonnen aan een keukenschort voor mijn zusje, maar deze is mislukt en heb ik in een stoffig hoekje gegooid.

Een theemuts dus, want ze kreeg van haar zoon een theepot en lekkere thee. Zonder dat ze het wist heeft ze zelf ook meegeholpen. Zo kreeg ik vorig jaar een zakje vol geborduurde lapjes, want misschien kon ik daar nog iets mee. Ook kreeg ik een zak met voering, ideaal voor een jas, nog beter voor een theemuts. Alle naden heb ik aan de binnenste binnenkant kunnen wegwerken, het was nog een dik pak onder mijn naaimachine.

Eigenlijk wilde ik een theemuts haken, met de nootjessteek. Maar ik kwam niet verder dan 10cm, qua tijd. Zonde om (ook) in een hoekje te smijten, daarom heb ik er een klein etuitje van gemaakt (want ik zag hoe leuk dat kon zijn). Mijn bol grijze kringwinkelwol bleek uit allemaal korte stukjes te bestaan, vandaar het gebruik van andere kleuren (en ik heb echt geen andere kleuren ritsen, enkel keus uit roze en paars hier).

En ook hier is de binnenkant netjes afgewerkt (met fijn bloemenstofje):

Best aardig cadeau toch? Misschien moet ik nu alvast voor de volgende feestdagen beginnen, zodat iedereen iets zelfgemaakts kan krijgen.

6 gedachten over “Verlate kerst

  1. sellmyshoes

    Heel leuk! Mijn mama heeft zelf ook een theemuts gemaakt en gebruikte een zeemvel om er tussen te steken, misschien een ideetje voor de volgende keer :)

  2. elisse

    Wat een leuke theemuts, en dat portemonneetje is ook heel tof! Inderdaad spijtig dat ge niet aan iédereen iets zelfgemaakts kunt geven, ik vind dat ook altijd jammer.. Mijn zusje heeft wel een rokje gekregen van mij voor kerst (maar wel pas vorige week omdat ik toen pas een beetje tijd had om weer achter de naaimachine te kruipen)

Geef een reactie

