Een paar examens en etuitjes later

Eindelijk, na een maand lang (of eigenlijk veel langer) zwoegen, zweten, leren en examens maken heb ik nu eindelijk rust. Twee weken met een minimale planning en een schrift, hoofd en Pinterest vol naai-ideeën. Dit weekend kwam mijn zusje mij opzoeken. Samen hebben we voor haar een etui, een tasje en een klein valentijnscadeautje voor haar lief gemaakt.

Zij zocht de stofjes in mijn volgepropte kast (tja ik had ruimte nodig om te studeren en weinig zin en tijd om netjes op te ruimen), knipte het in de juiste maten en ik naaide alles in een.

Deze hieronder maakte ik al even geleden voor mijzelf, ik moest mijn pennen en stiftjes toch ergens netjes op kunnen bergen.

Dat hartje doet mij er aan denken dat ik een half jaar geleden nog een etui heb gemaakt voor mijn lief, hij vond het vooral een beetje klef en de zalmroze rits niet zo heel erg mooi (hij heeft het nog subtieler proberen te verwoorden hoor):

Zó, en nu mijn lijstjes afwerken en vooral genieten van mijn vrije tijd (en met spanning de punten afwachten).

Op de achtergrond van de foto’s zie je trouwens een gebreide deken. Niet door mij gemaakt hoor, ik vond twee kleine babydekens bij T2, naaide ze aan elkaar tot een heerlijke deken die nu wél groot genoeg is.

9 thoughts on “Een paar examens en etuitjes later

  1. Ik heb ook een paar kleine (onafgewerkte) babydekentjes liggen uit de kringwinkel, waarmee ik nog iets wil doen – weinig inspanning (in vergelijking met het helemaal zelf maken toch ;-) ) en het voelt bij mij toch echt goed om zoiets te ‘adopteren’ en aan te passen / af te werken :-)
    Leuke spulletjes heb je gemaakt!
    En geniet maar ten volle van al je vrije tijd! :-)

  2. Schoon, en leuk gedaan! Bij mij zal ’t binnenkort ook van dat zijn, want de zus heeft het oude naaimachien van ‘ons bomma’ gekregen, dus ze moet binnenkort bij mij op naailes. Dat belooft.

    (Mijnen boyfriend zou dat ook op zo’n onsubtiele manier zeggen, dat van die rits. Achja, boys will be boys ;-) )

    1. Er staan een heel aantal handige tutorials op het internet die mij hier goed bij geholpen hebben. Het is eigenlijk niet moeilijk om hem mooi af te werken. Kijk hier maar eens:
      http://oontje.blogspot.com/2011/02/hoe-maakt-u-de-pennenzak.html
      http://www.noodle-head.com/2009/10/tutorial-lil-cutie-pouches.html
      http://miss-stik.blogspot.com/2010/06/en-de-rest.html
      http://pinoyinoz.blogspot.com/2008/08/tutorial-zippered-wristletpouch-made.html

  3. Haha hoe grappig van het pennenzakje voor het lief :) Mijn lief zou krakhetzelfde zeggen! Ik moet ook altijd oppassen dat ik niet te veel roze stof of wol gebruik wanneer ik dingen voor in huis maak, anders krijg ik het wel te horen!

  4. Mooi hoor. En ik ben helemaal weg van dat dekentje. Dat is nog eens een vonst.
    Merci voor de tip van het cafeetje trouwens. Ik ga dat zo snel mogelijk eens uittesten daar! En ook die T2, wat jij daar allemaal vindt! Ik ben er al een paar keer voorbij gefietst. Blijkbaar hebben ze meerdere winkels. Tis in ieder geval een heel schoon deken. Veel plezier met je vakantie!

Geef een reactie

