Etui/mapje/hoesje-dinges

Rondneuzend op ’t internet kwam ik mooie hoesjes tegen en etuis, of eigenlijk combinaties daarvan. Zo staan er twee pracht exemplaren op mijn Pinterest; namelijk dit mooie exemplaar en dit handige bewaarmapje. Zoiets wilde ik ook graag maken, handig om mijn usb-sticks in te bewaren, geodriehoeken, pennen, een opschrijfboekje of wat dan ook. Misschien wel naaimateriaal of haaknaalden etc. Genoeg mogelijkheden, maar dat heb je met alle etuitjes.

Ik heb mijn rommelige stoffen-kast weer netjes opgeruimd, alles gesorteerd, truienmouwen bij truienmouwen, overhemdresten bij elkaar en dergelijke en zo vond ik weer een aantal nieuwe/oude stofjes terug. Een beetje passen en meten, netjes alles strak strijken en aan elkaar en op elkaar naaien.

Ook vond ik nog een mooie bijpassende knoop in mijn enorme knopenvoorraad (tja wat wil je met een koekblik vol knopen voor 2 euro…).

De rits heb ik er aan een kant netjes ingenaaid. En een elastiekje aan de buitenkant, zodat hij dicht kan er er niets uitvalt. En om het af te maken streek ik er nog een paar mooie woorden op.

7 thoughts on “Etui/mapje/hoesje-dinges

    1. Ja, zelfs kort gehad op Etsy (vooral rokjes). Maar ik vind het zo moeilijk om er een prijsje op te plakken (en in volle productie te gaan). Dus nadat mijn voorraad verkocht was, heb ik niets meer bijgemaakt speciaal voor mijn ‘winkeltje’. Wel maak ik nog wel eens wat voor vriendinnen en bekenden (eventueel voor wat geld). In opdracht iets maken vind ik veel gemakkelijker en leuker. Wil je dat ik iets voor jou maak? :D

  1. Wauw, wat ziet die er mooi uit! Jij mag me toch echt wel eens uitleggen hoe je die ritsen nou mooi daar in naait! Lukt me nooit, ik heb geen geduld…
    Liefs, Swaen

Geef een reactie

