Vind ik leuk .2

Ik lees graag lijstjes met leuke dingen op blogs van anderen en na mijn eerste ‘Vind ik leuk’-lijstje, hier deel 2 vol met dingen waar ik blij van word, graag naar kijk of bij weg droom. En dit keer niet omdat het weer druilerig is of om ons af te leiden van examens, nee gewoonweg omdat het leuk is.

Te beginnen met wat kunst. Een zalige blog die echt de meest geweldige dingen post is “Colossal“, die je dagelijks wat geniaals, prachtigs en unieks laat zien. Mijn favorieten zijn onder andere de stad van tandenstokers (bekijk zeker het filmpje):

Schaduwkunst gemaakt van afval (eigenlijk vind ik deze nog beter):

‘Tekeningen’ gemaakt met kaarsen en roet:

En eigenlijk zou ik nog wel even door kunnen gaan. Zo is dit ook erg mooi om te zien: een verlichte kathedraal in Gent, vliegende mensen in New York, kunstige bladeren met mooi snijwerk, vogelsnijwerk met atlaspapier en zogenaamde Bird Boxes.

Nog meer kunst bekijk ik graag op de blog van The Jealous Curator, daar moet je zelf maar eens gaan kijken. Het maakt mij wat jaloers op al die mensen die zulke mooie dingen kunnen creëren Ik zou zelf ook graag willen schilderen of tekenen, maar ik kan amper een rechte lijn zetten of een mooie cirkel tekenen (laat staan bedenken wat te tekenen). Of misschien moet ik het gewoon eens proberen en oefenen.

Niet alleen kunst, ook iets totaal anders, iets veel banalers maakt mij blij. Zo heeft mijn verwarming wat kuren (niet heel prettig met deze temperaturen) en is computeren en zappen vrij lastig vanonder een dekentje. DE oplossing is natuurlijk een snuggie. Men neme een oud dekentje, een stel mouwen (na al die rokjes, heb ik daar nog een flinke stapel van) en een nekgat:

Heerlijk warm en cozy hoor. De sjaal, die ik hier brei, is trouwens al ietsjes langer dan vorig jaar. Over 20 jaar zal hij wel af zijn.

Meer blijheid vind ik in mijn eigen koelkast; deze staat vol met zelfgemaakte pralines, appelkruimelhavermouttaart en worteltjestaart.

En het feest houdt niet op; zo kreeg ik van mijn moeder bloemen die er altijd fris bij staan. Dat fleurt mijn kot flink op, zonder dat ze ooit verwelken.

En als laatst werd ik blij van sneeuwengelenpret:

Jullie nog wat geluksmomentjes?

8 thoughts on “Vind ik leuk .2

  1. Wat een gezellige log weer, Cleolidewij…..
    Die omgebouwde deken vind ik een superleuk idee…..
    Veel breiplezier toegewenst aan je brede sjaal, die brei je zomaar niet FF….

    Hartelijks Crea Annemieke

  2. Waw, die schaduwkunst! Ik zou ook graag wat uitgebreidere dingen maken, maar voorlopig ben ik nog wel even zoet met mijn collages.

Geef een reactie

