Vind ik leuk .3

Na 1 en 2, nu een derde lijstje met leuke dingen.

Te beginnen met kaboutertjes. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat er geen kaboutertjes bestaan die komen opruimen… Een koppel in Brooklyn heeft geluk, zij hebben er wel een stel kleine ventjes in hun appartement wonen.

Op haar blog vind je trouwens meer grappige mini beestjes, animaties en zelfs oorbellen:

Ook genoot ik van het heerlijke weer de afgelopen week. Het is mijn lievelingsweer; je dikke jas kun je uitlaten, die eerste echte warme zonnestralen doen je humeur zoveel goeds en het is niet té warm. Ik heb meerdere malen buiten zitten studeren, zowel rond de universiteit als bij het museum. Ook bracht ik een paar uurtjes door in het Rubenshuis, ik wil graag terugkomen om in de tuin – in het zonnetje – te studeren. Zalig om dit hartje stad te vinden.

Ik heb een van de rokjes die ik eerder maakte voor de verkoop, toegeëigend. Het Meisje met de parel had wel iets groter gemogen, of het kanten kleedje iets kleiner, maar de gele kleur is zo mooi en hij zit zeer fijn.

Nog meer blijheid kwam mee met de ladingen zelfgebakken koekjes die ik uit de oven haalde. Mijn oven is niet zo groot en bakt enkel in het bovenste deel goed. Ik voelde mij net Pippi Langkous, ken je die scène waarin ze het deeg over de vloer uitrolt en haar tafel vol gooit met massa’s koekjes?

Ik keek die films van Pippi vroeger heel graag. Misschien dat ik er vandaag een aanzet op de achtergrond. Mijn eigen koekjes zijn iets kleiner, met het idee dat je er dan meteen twee mag pakken. Het zijn kaneelkoekjes (of eerder zandkoekjes met een laagje suiker en kaneel), het recept komt van Dutch Delights; een blog vol goede dingen uit Nederland.

Maartje van Dutch Delights stuurde tevens kaneelkoekjes naar de eerste vijf die haar een berichtje stuurden. En wat een geluk, ik zat daar bij. De postbode kwam ze zojuist brengen. Bedankt Maartje!!

Bijna vergeten, ik bakte daarvoor ook nog een hele lading pepernoten. Van mij mogen ze die het hele jaar door verkopen. Met sinterklaas sla ik altijd flink wat kilo’s in, maar meestal is dat eind januari al op. Nu kocht ik bij Dille & Kamille – in de solden – een zelfmaakmix voor kruidnoten voor wanneer ik er echt zin in had. Beter had ik de helft daarvan genomen, ik ben tot middernacht bezig geweest met het rollen van balletjes om ze vervolgens plat te drukken tot echte pepernoten (zoveel als de foto hier onder, maal 4). Maar het resultaat mocht er zijn, ze smaakten lekker. Helaas waren ze na een paar dagen al op en heb ik er enkel een vage ovenfoto van:

Fijn weekend en een fijne paasvakantie! Ik hoop dat ik tussen het studeren en het schrijven van papers  door wat tijd kan vrijmaken voor wat creativiteit.

7 gedachten over “Vind ik leuk .3

  1. elisse

    Yumyum, die koekjes moet ik eens uitproberen, zien er heerrrlijk uit! En jaaaa Pipi!!! Nu heb ik ook zin om een filmpje te kijken. Dat rokje heeft inderdaad een hele schoon kleur, en ’t is u gegund van het uzelf toe te eigenen ;-) Ik ben benieuwd naar de sjaal, wordt zeker mooi!

  2. Jessi

    Ikzelf koop enorm veel, en daar schaam ik me soms wel voor. Zo heb ik alleen al 4 winterjassen. Gewoon omdat ik ze wil hebben. Dus ja, 2 stuks lijkt veel. Maar zo heb ik bijvoorbeeld rekening gehouden met een jeansbroek die ik nodig heb en mijn versleten sneakers die aan vervanging toe zijn. Ik hoop natuurlijk dat ik die 2 stuks al snel niet meer zal kopen, maar om te beginnen heb ik die maatstaf wel eventjes nodig :) Luxeproblemen, foei! :)

  3. Jessi

    Dit semester heb ik een groot project waar ik aan werk. In juni heb ik slechts 1 examen :) En ik ben net enorm gemotiveerd tijdens schone dagen! Regen en donkere dagen maken me luier dan lui. Jep, ik ben een averechts persoon!

  4. Marlous @ The Last Days of Spring

    Wat een leuke post! Super lief die kaboutertjes haha, je koekjes zijn leuk en die sjaal op het laatst is echt prachtig! Wat de staafmixer betreft: doen! Zorg wel dat je er een met een hoog wattage aanschaft (doorgaans duurder maar die kan ook dikkere/stuggere papjes aan) en veel hulpstukken zodat je hem niet alleen kan gebruiken voor soepjes maar ook om deeg (bij het bakken van een cake oid) te mixen of om smoothies te maken! Multifunctioneel apparaat en zo heb je geen handmixer/blender meer nodig! (ja ik wil er ook een als ik op kamers ga haha).

Geef een reactie

