Zwieren in mijn nieuwe bloemenjurkje

Eindelijk, maar dan ook echt éíndelijk! heb ik mijn naaimachine weer gebruikt om een jurkje te vernaaien. Het was tijd, mijn vingers kriebelden en het materiaal lag klaar. En het resultaat mag er zijn, ik kan er vrolijk mee zwieren door mijn kot.

Een vrij grote make-over verdiende het kleedje. Hij sloot al vrij goed aan (vooral door het lint dat ik naar achter heb gestrikt), maar het model klopte niet; ik kon niet meer wild met mijn armen zwaaien (een dikke must, al zeg ik het zelf). Daarom heb ik de mouwen er af gehaald, de body iets versmald en hem een stuk verkort.

Ik was zo blij dat het lukte. Eerder dit weekend was ik nog met een rood kleedje bezig, maar deze ligt nu zielig en mislukt in een hoekje. Mijn naaistijl is vlugvlug-knipknip-naainaai en dat leidt niet altijd tot het gewenste resultaat. Ik schatte mijzelf iets dunner in dan ik werkelijk ben en wat er af is, plak je niet snel terug hè. Zwaar de pineut ben ik niet, ik heb gelukkig een idee hoe ik het ga verhelpen, maar dat is voor een andere keer. Nu eerst blijf ik in dit jurkje door mijn kot, de universiteitsbibliotheek en op straat rondzwieren.

Oh en weet je wat heel fijn is? Ik heb nog vijf kleedjes liggen die ik kan vermaken tussen het studeren door.

17 gedachten over “Zwieren in mijn nieuwe bloemenjurkje

  1. Swaen

    Hij is mooi geworden! Ik heb ook altijd hetzelfde met het naaien, ik wil altijd te snel. Gelukkig heb ik een oma die dichtbij woont, ze helpt me vaak genoeg uit de brand..
    Liefs, Swaen

  2. Jessi

    Weer een leuk jurkje gemaakt! Ik ga binnenkort ook eens achter mijn machine zitten met al mijn kleedjes. Nu dat gsm-hoesje is gelukt, heb ik de smaak inderdaad te pakken! Dat prutswerk, zo leuk :D

  3. Pingback: Kleine, vlugge jurk-make-over | Cleolidewij

Geef een reactie

