Kleine, vlugge jurk-make-over

Anderhalve maand terug schreef ik enthousiast over vijf kleedjes die klaarlagen om vermaakt te worden. Ondertussen hebben twee jurkjes een vrij simpele ingreep ondervonden. Een voor mijn zusje en deze: een hemdjurk waarin je hard kunt werken. Ik zie het al voor me hoe een vrouw vroeger al zwetend de vloer poetste in deze jurk, of misschien rustig de ramen aan het lappen was. Ik kon het niet laten om met deze gedachte mijn eigen kot aan te pakken. Ik kan weer van de vloer eten in de keuken.

Je ziet het, er is iets van de lengte afgegaan en ik heb er een ander ceintuur bij aangedaan. Schouders en taille liet ik met rust, deze sloten al goed aan.

Nog een aantal andere naaiprojectjes te gaan en ik kan mijn benen (en andere lichaamsdelen) in de buitenlucht laten bijkleuren. Mijn lief zegt dat mijn buik licht geeft in het donker.

9 thoughts on “Kleine, vlugge jurk-make-over

  1. Gisteren is er trouwens iemand een paar kleedjes komen afleggen om aan te passen voor haar… “Jij kan dat wel”, zei ze. Ikzelf twijfel daar nogal aan… Ze zou ze beter bij jou, de queen of kleedjes-upcycling, afleggen ;-)

Geef een reactie

