Jurkje voor mijn zusje

Mijn zusje is een bofkont, al zeg ik het zelf. Hoewel ze in maart jarig was, ontving ze nu per post een mooi doosje met een fijn, blauw, zomers jurkje en wat andere kleinigheidjes (maar vergis je niet, als goede en lieve zus verstuurde ik via Etsy mooie oorbellen en lekkere koekjes die wel op tijd aankwamen). Nu de schoolstress zo goed als gezakt is, kon ik mij aan het vermaken van een kleedje voor haar wagen.

Op het eerste gezicht lijkt het jurkje enkel ingekort te zijn. Maar dat viel tegen. De garen van de tunnel waar het elastiek door heen loopt (rond de middel) was op een heel aantal plaatsen gesprongen. Dat heb ik in zijn geheel los gemaakt, vervangen en opnieuw aan elkaar vast genaaid. Nog niet zo’n gemakkelijk klusje door de vrij glibberige stof en het precieze randje waarover ik heen moest naaien.

Maar het resultaat mag er zijn. Zie hier mijn zus Puck, hij staat haar nog beter. Ik stuurde haar zowel een blauw als rood lint voor de afwisseling. En zo kon die bofkont haar verjaardag na 3 maanden nog eens vieren, een verlaat verjaardagscadeautje is zo erg nog niet.

10 thoughts on “Jurkje voor mijn zusje

Geef een reactie

