Van kleedjes met bloemetjes krijg ik geen genoeg

Het weer kan mijn naaimood flink beïnvloeden; toen ik op de radio hoorde dat het deze week 28 graden zou worden, sprong ik vrijwel direct achter mijn naaimachine, deze temperatuur vereiste een nieuw luchtig jurkje. En nátuurlijk, ik hoor jullie al denken, mijn kast hangt inderdaad al vol jurkjes; licht, kort, zomers, winters, maar een luchtig, zomers jurkje, met kleine schattige bloemetjes die niet strak om mijn lichaam heen spant, dat miste ik nog. Dat begon deze keer met een enorm gewaad met kriebelende koortjes.

Echt een heel gemakkelijk model voor als je ooit inspiratieloos mocht zijn en veel stof over hebt. Een mega lap, dubbelgevouwen, een koord bij de schouders en bij je middel en klaar is kees. Het was echter iets te veel stof naar mijn mening. Daarom heb ik het geheel flink versmalt (ook bij de schouders), er ging minstens 15 cm van beide kanten af, achter heb ik elastiek geplaatst (ipv van dat koord waarvan ik de tunnel had dichtgestikt), de armsgaten heb ik weer netjes omgezoomd. Ik heb de jurk ingekort en de knopen vervangen (van blauw naar roze).

Mijn poedelbroche voelde zich goed thuis op mijn jurk. Zo is het nu een vrolijk, kleurig zomerjurkje, perfect voor hete dagen met temperaturen boven de 25 graden. Nu begin ik wel nood te krijgen aan een tweede kast, of gewoonweg meer opbergruimte, maar dat luxeprobleem is voor later.

De solden zijn trouwens weer begonnen bij Think Twice, tot 12 juli lopen de prijzen af naar 1 euro. Ik moet nog even met mijzelf en mijn kastruimte overleggen of er misschien nog een kleedje bij kan.

18 thoughts on “Van kleedjes met bloemetjes krijg ik geen genoeg

  1. Haha, schitterend, die “voor”foto. :D Echt inspirerend trouwens, wat je met die jurkjes doet. Ik ben jaloers! Misschien moet ik toch eens langs de T2 passeren deze week :)

  2. wauwie :) mooi geworden! En een goed patroon om eens zelf uit te proberen.. ik heb wel altijd een beetje moeite met te veel stof ‘op’ mn heupen, dan lijkt ik veel dikker als het zo’n vierkant model is zeg maar :p

    1. Haha, heel rommelig, snel en makkelijk. Ik heb heel lang en dun haar, het komt tot ver op mijn rug. Meestal pak ik het wat op alsof ik een staart maak; vrij laag. Dan draai ik mijn haar rond mijn vingers en zet ik het bovenaan vast met een klein klemmetje. Het ziet er op deze foto misschien wat specialer uit dan het werkelijk is ;)

Geef een reactie

