Shorts van overhemden

Long time no see! En dat was het waard, ik ben er voor het eerst in tijden geslaagd voor al mijn examens, ik heb een hoop centen verdiend met mijn studentenjobs, ik heb in een week 350 kilometer gefietst en een stuk of tien Nederlandse steden bezocht, ik heb taartjes gebakken en zelfs nog wat genaaid, enkel het bloggen is er bij in geschoten. Nieuwe kleedjes heb ik niet gemaakt, wel heb ik twee hemden vernaaid tot shorts.

Het patroon komt van Craftpassion en had ik al eens eerder gemaakt in bloemenstof. Ik wilde hem nu, met een paar kleine aanpassingen, maken voor mijn lief. Het verraste mij dat een overhemd precies genoeg stof bevatte voor het shortje. Wel heb ik de mouwen moeten gebruiken, waardoor hier en daar een verdwaalde knoop terug te vinden is. Door het passen en meten was het niet mogelijk zelf te bepalen in welke richting de strepen liepen, waardoor de achterkant anders is dan de voorkant (en dat vind ik eigenlijk wel leuk). Het borstzakje van het overhemd heb ik hergebruikt op de achterkant van de short.

En nu vlug terug naar mijn naaimachine, ik heb wat nieuwe (oude) dingen liggen om te vernaaien en wellicht maak ik nog een shortje (maar dan ietsjes minder groot). Ik zou graag nog een vrouwenshort willen maken, maar daar heb ik het juiste (gratis) patroon nog niet voor gevonden.

6 thoughts on “Shorts van overhemden

Geef een reactie

