Tas van suède jas

Ik liep al een tijdje rond met twee wensen:

  • Ik wilde graag een leren/suède ‘tote bag’
  • Ik wilde graag een leren/suède jas vernaaien

Welwel, combineer deze twee wensen en je komt uit op het volgende:

Behoorlijk trots ben ik op het resultaat. Mijn naaimachine was er niet zo heel blij mee, maar heeft uiteindelijk goed meegewerkt. Ik vond bij Think Twice twee mooie jassen. Van de cognac-kleurige kon ik het gehele achterpand gebruiken voor de tas, van de ander gebruikte ik een stuk achterpand voor de hengels. Het stofje aan de binnenkant was ooit een gratis tasje, die niet handig of fijn was door het rare formaat en korte hengsels, maar zo komt hij geweldig goed uit (ik heb de voering met de hand vastgenaaid). En nu kan ik niet wachten om de rest van de jassen te verwerken tot etui’s,  sieraden en dergelijke, het is zulk zacht materiaal!

19 thoughts on “Tas van suède jas

  1. Oeh, dat is echt heel schoon! En aaibaar! Ik mis altijd de sales in T2. Een keer beter opletten want dit vind ik een heel erg goed idee. Ik heb ondertussen na de briekriebel de naaikriebel teruggevonden. Die handvaten vind ik ook zo mooi, dat zie ik me ook nog gebruiken bij andere genaaide tassen. Is dat stevig?

  2. Ah super leuk! Heb je speciale naalden gebruikt? De enige naaiwinkel hier in de stad is net dichtgegaan en heb nog snel alle type naalden ingekocht voor heul weinig dus ik kan helemaal los! :)

    1. Wel, ik heb eerlijk gezegd universele (wel nieuwe) naalden gebruikt. Ik was op zoek naar leernaalden, die bestaan, maar kon ze niet in de winkel (supermarkt haha) vinden. Mijn naaimachine is behoorlijk stevig en krachtig, ik weet niet of iedere naaimachine dit aan kan ;)

      1. bij een naaimachinewinkel verkopen ze ledernaalden en wat ook heel handig is een ledervoetje maar kijk wel of jou type naaimachine die heeft. Ik heb er op die manier heel wat leer en tafelzijl mee genaaid. Het gaat geweldig zonder moeite

Geef een reactie

