Huphup nog een paar etui’s

Tijdens pauzes – tussen al het studeren door – kruip ik graag achter mijn naaimachine. Meestal mogen mijn pauzes niet te lang duren, daarom maak ik graag pennenzakken, die zijn zo gemakkelijk en snel in elkaar te naaien. Zie hier, tussen al mijn rokjes en kleedjes door, een paar etuis die ik gemaakt heb voor mijn beste vrienden. Het suède van de oude leren jas (die deels tot tas verwerkt is) komt ook hier zeer goed van pas:

Bloemetjes enerzijds, suède anderzijds en streepjes aan de binnenkant. Uiteraard allemaal oude stofjes.

Voor de afwisseling hier enkel de hoekjes van suède. Bloemetjes komen van een ingekort kleedje en het ruitje van mijn vaders overhemd.

Ik wilde graag verschillende soorten materialen met elkaar combineren. Zoals hier: wol (van oude trui) met leer, geeft een behoorlijk zacht resultaat.

En nu ben ik tussendoor bezig met het vernaaien van een trui tot een vest, een verzoekje die ik per e-mail ontving, wat behoorlijk goed lukt. Maar deze week eerst een grote deadline voor mijn scriptie, daarna kan ik hem helemaal afmaken.

11 gedachten over “Huphup nog een paar etui’s

Geef een reactie

