“Col Claudine”

Ik heb hem menigmaal gepind op mijn pinterest, ik heb hem op vele web- en tijdschriftpagina’s voorbij zien komen, en nu hangt hij eindelijk om mijn eigen nek: een “Col Claudine”, het zogenaamde “Peter Pan kraagje”.

Col Claudine

Na verschillende mislukte pogingen om een eigen patroontje uit te tekenen, vond ik bij Lucille een heel fijne variant. Ik knipte hem twee maal uit donkerbruin suède (van de jas die ik eerder gebruikte voor mijn tas) en stikte deze aaneen met een zigzag steek. Ik stak er een lintje tussen en plakte beide helften aan elkaar vast. En sinds hij droog is, hangt hij te pronken rond mijn hals.

Col Claudine

En driewerf hoera, ik heb al mijn (5!) kerstcadeautjes zelf gemaakt. Mijn vingers kriebelen om nog meer te maken (maar mijn verstand zet studeren voorop…). Is het dit jaar ook bij jullie gelukt?

13 thoughts on ““Col Claudine”

  1. Mooie col (!) en wauuuw goed! Ik ben nog totaaaal niet bezig met kerstkadootjes, vanaf donderdag een beetje tijd dus dan eens flink nadenken en dan waarschijnlijk beginnen frullen en kullen om alles op tijd af te hebben, haha! Typical me! Ik heb wel al een cadeautje voor den boyfriend! (maar ik verklap nog lekker niet wat, je ziet het snel genoeg wel op m’n blog verschijnen :D )

  2. Wat ben je weer creatief bezig! Mij zal dat nooit lukken ben ik bang, maar ik denk dat ik het patroon even doorgeef aan mijn moeder! ;-)

  3. Zo mooi!

    Ik heb er maar 3 gemaakt hoor. Mijn eigen sjaal heb ik al een tijdje terug gemaakt. Maar ja, ik heb serieus hard gewerkt! Volgend jaar wil ik er graag wat mee van genieten, van die zelfgemaakte cadeautjes ;-)

Geef een reactie

