Van trui naar vest

Ditmaal veranderde ik niet een trui in een rokje, maar een trui in een vest. Een paar weken geleden ontving ik een leuke e-mail van Mieke met de uitdagende vraag of ik haar trui in een vest wilde veranderen.

trui2

Of ik misschien iets met deze trui kon doen. Ik had nog nooit een trui in een vest veranderd, maar wilde het graag eens proberen. Een week later arriveerde de trui al en na wat logisch nadenk werk zette ik de schaar in het vest.

Trui naar vest2

Een biaisbandje werd om de geknipte rand genaaid, met wat prielwerk lukte het mij om de knoopsgaten in het vest te zetten (zonder de wol te laten flubberen of te scheuren!) en naaide ik er een stel nette knopen aan. Ik versierde het vest met een paar zakjes (van een restje andere oude trui), kant en geborduurde vogeltjes (van een oude zakdoek). Verder naaide ik twee ellebooglapjes vast en stikte ik met de hand nog een stukje wol langs de rij knopen. Als laatste naaide ik een beestje dat dient als broche. Bovendien maakte ik een eland van suède – niet op de foto – die met kerst gedragen kan worden als kerst-eland-broche.

IMG_4805.2

Een vernaaiproject dat zeker voor herhaling vatbaar is.

8 thoughts on “Van trui naar vest

Geef een reactie

