Feestelijk rokje voor Nona

Afgelopen weken vlogen er onder mijn naaimachine een aantal simpele dingen vandaan. Denk aan rijstkussentjes voor mijn IJSkoude handen en voeten, eindelijk een gsm-hoesje en, iets minder simpel, een shortje voor mijzelf (maar ik ben nog altijd niet tevreden over het patroon). Het meeste plezier ondervond ik met het naaien van het rokje voor Nona. Haar tante (van het vest!) wilde haar graag zo’n exemplaar geven voor haar verjaardag. Liefst een beetje kleurig en zonder kanten kleedje.

Rokje Nona

Een echtecht kleurige trui ontbrak mij, maar met dit grijze rokje kan Nona alle kanten op: volgens mij passen alle gekleurde panty’s en shirts en vestjes er wel bij. Ik naaide er een aantal driehoeken op van mijn favoriete verknipte t-shirt en suède jas (wat volgens internet met een voorzichtig koud wasje wel in de wasmachine kan) met gekleurde stiksels. Bovendien vond ik dat er een bijpassende ketting bij moest, een soort feestslinger van dezelfde stofjes. Van mij mogen er meer truien worden omgetoverd tot dit soort mooie rokjes, volgens mij gaat Nona hier veel plezier mee beleven!

Bovendien heb ik mijn lay-out een flinke make-over gegeven (eigenlijk wel 2x voor de oplettende bezoeker). Wat vinden jullie er van?

12 gedachten over “Feestelijk rokje voor Nona

  1. Tine

    Oooooh, leuk!

    En je layout, .. ik had je rechterkolom eerst niet gezien (er ging teveel aandacht naar het lezen van dit bericht), maar die rechterkolom is de max! (=geweldig)

    Ook op de uitkijk naar eind juni?

    1. Cleolidewij Berichtauteur

      Haha, de max was een van mijn eerste Vlaamse woordjes die ik hier leerde een paar jaar terug ;) en bedankt!
      Ik kijk enorm uit naar eind juni, zoals het er nu voor staat nog zonder 2e zit, dus met goede hoop tegen dan mijn diploma in the pocket, stel je voor zeg!! Jij ook?

  2. Lelie

    De rok is super leuk, maar stiekem ben ik het meeste fan van je ketting! Dat ga ik onthouden voor later. dat je het sluit met een strik is ook heel erg leuk. Ik ben helemaal fan

  3. Pingback: Rokje voor Dorien | Cleolidewij

  4. margriet

    wat een leuke dingen maak jij, ik probeer ook van weggooidingen iets leuks te maken en dat lukt altijd . Als je wilt weten wat mail me dan maar eens heb ik erg leuke tips voor je wat ze in Belgie zeker leuk vinden
    ggroetjes margriet uit Malden Nederland

Geef een reactie

