Bloemenjurkje voor Paulien

Misschien heb je hem al vlug voorbij zien komen op mijn Instagram: ik heb nog eens een flinke bloemenjurk vermaakt. Ditmaal niet voor mijzelf, maar voor Paulien, die mijn blog via het interview met Guido leerde kennen. Voor meisjes met ongeveer dezelfde maat wil ik wel een jurk vermaken (misschien moet ik eens nadenken over een paspop om zulke projectjes grootser aan te kunnen pakken, letterlijk en figuurlijk).

Jurkje voor en na

Flink verschil hè. Dat geldt ook voor de foto-achtergrond, ik ben een paar maanden geleden verhuist uit mijn kot naar een mooi appartement samen met mijn lief. De jurk is goed gelukt, netter genaaid dan ooit. Eerst haalde ik de jurk uiteen, de bovenkant los van de rok, zodat deze versmalt kon worden. Ik heb de mouwen er afgehaald en de armsgaten netjes afgewerkt met wat biaislint. Vervolgens de boven- en onderkant terug aan elkaar gezet, elastiek rond de middel verwerkt, de jurk een stuk verkort en aan beide kanten heb ik er zakken ingezet.

Jurkje1

Het is een vrij zomers jurkje. Maar met een panty en een vestje is hij eveneens heel draagbaar, voor wanneer Paulien wat ongeduldig is of als het weer nog niet echt wil meewerken (zondag terug sneeuw?!).

7.1

Veel plezier met het jurkje, Paulien!

16 gedachten over “Bloemenjurkje voor Paulien

  1. margriet koers

    geweldig meid wat je weer gefrubeld heb. En helemaal weer van deze tijd en natuurlijk geweldig goed voor je beursje.groetjes van margriet

    1. Cleolidewij Berichtauteur

      Dankje! Ik haal vaak naden uit om ze dan opnieuw en netter te naaien. Veel werk, maar dan ben ik wel veel enthousiaster en meer tevreden over het resultaat :-)

    1. Cleolidewij Berichtauteur

      Dankjewel! De voor-foto had ik toevallig maaanden terug al gemaakt en vond ik terug op mijn camera (die ik eveneens al maanden niet had aangeraakt). Tegenwoordig verplicht ik mijzelf om direct een foto te trekken als ik een jurk koop :)

  2. elisse

    Mooi kleedje Cleo, spijtig dat je het hebt moeten afgeven ;-) En hoe is het daar, op het appartement? Mijn lief heeft ook een stekje gevonden he, vanaf 1 april kan hij er in.. Spannende tijden!

    1. Cleolidewij Berichtauteur

      Ik vond het ook jammer, maar er komen vast nog weer andere jurkjes om te vermaken. Het is fijn op ons appartementje, ik zit er graag! Wel aan de andere kant van Antwerpen, dat was een beetje wennen. En jouw vriend een eigen stek, zalig! Ook in Antwerpen? Midden in de stad?

    1. Cleolidewij Berichtauteur

      Samenwonen is heerlijk! Het is zo gezellig en fijn om mijn lief zo veel te zien en van alles samen te doen en te beslissen, samen koken, samen eten etc. (en toch genoeg ruimte voor ons eigen te hebben). Bevalt het jou wat? :)

      1. Lelie

        Wij woonde al 2 jaar samen op een mini studio. Het is heerlijk om wat meer ruimte te hebben, maar langs de andere kant is het ook een beetje vreemd. We zijn het zo gewoon om constant in dezelfde ruimte te zijn dat ik me soms een beetje eenzaam voel.

Geef een reactie

