Van sjaal tot sjaal

Deze week vond ik wat tijd om een cadeaudoos in elkaar te steken voor de verjaardag van een beste vriendin, want beste vriendinnen verdienen beste cadeautjes. Ik stopte er een etui in, een boek, een doosje vol mazzel, een broche, wat lekkers en deze sjaal.

Vossensjaal

Hij is gemaakt van een oude sjaal en een stuk jurk die ik eerst graag wilde vermaken. Een duidelijk plan voor het kleedje bleef echter achterwege, ik wilde niets anders dan de schaar er in zetten.

Vossensjaal

En met resultaat. De sjaal in aan beide zijden draagbaar, heeft twee snuitjes en voor een lente als deze, komt hij zeer goed van pas.

Vossensjaal

En de etui? Die viel ook goed in de smaak.

Etui

Nu ben ik – tussen het bestuderen van de oudheid, het schrijven van mijn scriptie en het solliciteren naar een zomerjob – bezig met het vernaaien van een aantal overhemden. Ik ben er in geslaagd om zelf een patroon te tekenen om een overhemd te versmallen tot een passend (!) mouwloos hemd voor mijzelf. Mogelijkheden zijn eindeloos en ik twijfel nu of ik er een jurk van ga maken of met de volgende aan de slag ga. Maar ik sta te springen van blijdschap dat deze stap al gelukt is.

3 thoughts on “Van sjaal tot sjaal

Geef een reactie

