Gebloemde soepjurk

Een paar weken geleden begaf ik mij nog eens op een rommelmarkt. Volgens mij is er iedere week wel een in de buurt. Meestal weersta ik de verleiding en blijft het snuffelen tussen andermans spullen uit. Ditmaal was de markt om de hoek en vond ik een zeer fijne, grote, bloemenjurk. Eentje waar ik heel graag de schaar in wilde zetten.

Cleolidewij - Vermaakte bloemenjurk

En die schaar heeft zijn werk gedaan (of ikzelf natuurlijk). Rok en top werden gescheiden, de mouwen gingen eraf en het bovenste deel werd getailleerd. Ik maakte een paar plooitjes bij de armsgaten, zodat de top netjes en natuurlijk valt en werkte ze af met roze/rood biaislint aan de binnenzijde. De neklijn (of het decolleté) wilde ik rond hebben – zoals mijn hemd – maar dan iets dieper. Ook daar ging een randje biaisband langs in het grijs/blauw.

Cleolidewij - Dubbele bloemenjurk

Na deze operatie naaide ik de top en rok terug aan elkaar, verkorte ik de rok flink en even later zwierde ik – zeer tevreden en blij met het resultaat van mijn naaikunsten – rondjes door het huis (dubbel veel blijheid omdat mijn scriptie is ingediend).

Cleolidewij - Zwierende bloemenjurk

Misschien dat ik er nog zakken inzet (je weet wel, voor snoeppapiertjes, boodschappenlijstjes en usb-sticks met films en zo), maar voordat ik daar aan begin, ligt er eerst weer een ander stukje stof onder mijn naaimachine (en liggen er nátúúrlijk studieboeken te wachten).

10 gedachten over “Gebloemde soepjurk

  1. severien

    Zeg, geef je ook naailessen toevallig? ;) Ik heb een vijftal kringloopwinkeljurkjes gekocht, en sommige moet ik gewoon inkorten (moet lukken) maar ik ben een beetje bang om de top van de rok te halen enzo.. Ookal zijn het goedkope kleedjes, ik ben bang om ze alsnog te verprutsen!!

    Je kleedje is weer supermooi, heel erg zomers ook. Nu het weer nog!!

  2. Haas

    Zie ze zwieren! Mooi zeg. En proficiat met je scriptie! Moest je een keer naailes geven, dan schrijf ik me graag mee in, ik zou graag weten hoe je dat doet met topjes veranderen. Nu mag de zon gaan schijnen.

Geef een reactie

