Moederverwennerij

Moeders moeten af en toe een beetje verwend worden. Niet om ze zoet te houden, wel om ze te laten weten hoeveel je ze waardeert. Om te laten zien dat je blij bent met alles wat ze voor je doen. Na een boodschappentas voor mijn moeder, sprong ik – in opdracht van Bart – achter mijn naaimachine voor een tas voor zijn moeder. Ik naaide een aantal baguettes van een stukje bloemenjurk en kabels uit een wollen spencer op een zandkleurige lap stof. De letters naaide ik met de naaimachine op dezelfde stof. Ten slotte gebruikte ik een een dekbedovertrek voor de voering.

Cleolidewij - Baguette tas

Voor mijn eigen moeder naaide ik eerder – in teken van moederdag – ook een gevoerde boodschappentas. Ik verzamelde wat restjes stof voor de recyclage-pijlen, naaide een hemd om tot tas en gebruikte een gordijn als voering. De hengels zijn gemaakt van een stuk suède (jas). De woorden printte ik uit op transferpapier en streek ik op de tas.

Cleolidewij - Recycletas

Met deze tassen was de ‘blije-moeder-missie’ geslaagd; ze huilden van geluk bij het openen van hun cadeau en huppelen nu blij alle winkels langs met hun nieuwe boodschappentas (true story).

9 thoughts on “Moederverwennerij

Geef een reactie

