Groen zomerjurkje

Een flinke tijd geleden vond ik bij T2  een groot gewaad met een print van hartjes, werkende mannetjes en vrouwtjes en een bloemetje hier en daar, afgewerkt met dikke ijzeren knopen. Een monsterlijk ding. Mijn stijve poseerkunsten en de absurde combinatie met de panty en grijs-met-rode-stippen-sokken, maken het er niet beter op. Verschillende ideeën schoten door mijn hoofd voor deze make-over (boothals met knoopsluiting op de rug, een open rug, broekpakje…), maar uiteindelijk maakte ik er smal zomerjurkje van met schouderbandjes, zoals ik eerder met deze rood/roze geruite jurk deed. De andere plannen bewaar ik voor volgende jurkjes.

Cleolidewij - Groene jurk

Net zoals bij de andere jurken, haalde ik de rok en top los van elkaar. Ik tekende een patroontje voor het bovenstuk en knipte dit juist uit en naaide het aan een. Ik versmalde en verkorte de rok en naaide hem terug aan de top. Ik heb alle knoopsgaten verkleind en de lelijke knopen vervangen door kleine, onopvallende bruine knoopjes.

Cleolidewij - Groene jurk

Het vernaaien van de bovenkant/halslijn ging ditmaal iets lastiger dan anders. Maar na een drietal keer naaien, uithalen en terug naaien, ben ik tevreden en heb ik het jurkje al met plezier gedragen met het warme weer. Een extra vreugdedansje is op zijn plaats; mijn scriptie is positief ontvangen en werd met een onverwachte 16 becijferd. Nog een paar examens te gaan in augustus en mijn bachelordiploma is binnen. Ondertussen is mijn eerste werkweek op mijn vakantiejob voorbij gevlogen en wordt het hoog tijd om te bedenken en beslissen wat ik na de zomer ga doen.

6 thoughts on “Groen zomerjurkje

Geef een reactie

