Nieuwe kussens

Een paar jaar geleden naaide ik een stapel gekleurde kussens voor op mijn kot. Patchwork van kleurige lapjes, geborduurde schilderijen en gehaakte kleedjes waren precies het thema. Deze pasten echter niet meer in ons nieuwe appartement. Oké, B vond ze gewoon lelijk. En eerlijk gezegd was ik er ook wel op uit gekeken. Tijd voor nieuwe hoezen dus voor zowel de zetel als het bed.

Cleolidewij - Kruisjeskussen

Een tweetal kussens werd met gekochte hoezen ingekleed, één kussen mocht blijven en voor vier kussens naaide ik een nieuwe hoes. Voor deze twee haalde ik de aardappels en textielverf uit de kast. De achterkant van de kussens heb ik voorzien van knoopsgaten en mooie (saaie) knopen.
Cleolidewij - Stippenkussen

Voor de derde kussen ging ik terug aan de slag met verschillende lapjes, maar hield ik het bij vrij neutrale kleuren (en een klein bloemenprintje). Ik gebruikte voor de kussens een oude lap stof uit moeders collectie, een tweetal oude truien en een eerder verknipte bloemenjurk.

Cleolidewij - Driehoekjeskussen

Nu is de zoektocht gestart naar een neutraal en minder bebloemd dekbedovertrek. Ons appartementje groeit in ieder geval flink in de richting van een gemeenschappelijke smaak. En als ik mijn Pinterestbord met wooninspiratie vergelijk met mijn vorige woonst, is mijn smaak behoorlijk veranderd (en verbeterd).

7 gedachten over “Nieuwe kussens

  1. severien

    Oooh, hoe herkenbaar! Ik vind patchwork-kussens en/of gehaakte kussens heel leuk, maar daar moet ik ook niet mee afkomen bij mijn vriend, haha. ;) Hier zijn het dan kussens uit Ikea-stofjes geworden, maar dit is véél origineler. Dat plusjes-kussen is supermooi. En dat bijzettafeltje, oh, dat is ook zo mooi!

  2. Hanne M

    Oh dat laatste vind ik echt tof gedaan (allé, de rest ook natuurlijk)! Maar het is zo ‘modern met bloemetjestwist’ in plaats van ‘bloemetjes overal’. En het verhaal erachter is altijd zo zalig: een stofke van hier en een trui van daar..

Geef een reactie

