Een gestreept shirt

Na een decennium draagplezier van mijn basic-shirts, beginnen ze toch wat ouderdomskwaaltjes te vertonen. Tegelijk groeit mijn wens om meer ecologisch verantwoorde (boven)kleding te dragen. Ik zou maar al te graag mijn zelfgemaakte rokjes (en broek!) combineren met zelf ver/genaaide shirts. In de kringwinkel vond ik een groot gewaad van mooi tricot en op internet trof ik een fijn patroon van Knipmode (bij gebrek aan een creditcard viel dit goedkope patroon van Burda af). 

Cleolidewij - Vermaakt shirtIk knipte het grote shirt uit elkaar, legde de patroondelen op de stof (ik behield de originele hals), knipte alles uit en naaide het netjes terug aan elkaar. Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na (oei strepen zouden moeten doorlopen), is dit een behoorlijk goed gelukt project. Kom maar op met de volgende shirts, truien of vesten om te vernaaien.

11 thoughts on “Een gestreept shirt

Geef een reactie

