Broekpak wordt fijn jurkje

Mijn kledingkast bestaat voornamelijk uit bloemenkleedjes, steeds meer bebloemde shirts en ook een aantal rokjes met een gebloemde print. Dat is vast geen verrassing voor mijn omgeving of die-hard blogvolgers. Wat wel een verrassing is, voor mijzelf ook, is dat die bloemetjes plots mijn neus uitkomen: het zijn er teveel! Mijn bloemenborden hebben een nieuw onderkomen, een effen dekbedovertrek ligt tegenwoordig op bed en mijn gebloemde theepot is buiten gebruik gesteld. Hoogste tijd voor vernieuwing, vervanging of aanvulling (daar ben ik nog niet over uit) van mijn garderobe.
Cleolidewij - Vermaakt broekpak

Bij Think Twice (where else) trok ik een fijn kleedje uit het rek. Zwart met oranje/gele vierkantjes met rode C’tjes erin. Pas later merkte ik dat het geen kleedje was, maar een mal broekpak. Het zwarte geval had een vreemde lengte, te brede schouders met dikke schoudervullingen en zat te wijd bij mijn taille. Ik haalde het ding geheel uit elkaar, inclusief de mouwen. Ik versmalde het bovenstuk aan de hand van het Knipmode patroon (maar rekende alles iets ruimer dan bij mijn shirt) en zette de versmalde mouwen terug aan de body. Van de broek maakte ik twee wijd-uitlopende lappen, die ik daarna terug aan elkaar naaide. De zakken kon ik in tact houden. Ten slotte naaide ik de rok en het bovenstuk – met behulp van een stuk elastiek – terug aan elkaar. Door de blinde rits op de rug gaat het kleedje nog gemakkelijk aan en uit.

Cleolidewij - Broekpak wordt jurkje

Ik heb nog even getwijfeld om het een broekpak een broekpak te laten, maar uiteindelijk ben ik gezwicht om er een draagbaar jurkje van te maken waar weinig lef voor nodig is om te dragen. Afgelopen weekend kon ik hem als ideaal verjaardagskleedje dragen toen mijn familie langs kwam voor taart en thee.

15 thoughts on “Broekpak wordt fijn jurkje

    1. Dankjewel! Het heeft een beetje moeten groeien zo, het wordt steeds groener en knusser. Ik vind het enkel jammer van de grote computerhoek, maar daar is elders geen ruimte voor. Wie weet komt er nog eens een laptop die wel weggestoken kan worden :)

Geef een reactie

