Wollen winterrokjes

Ondertussen zijn we twee, redelijk drukke maanden verder. Tijd die ik voornamelijk gevuld heb met studeren voor mijn laatste examen. En met succes: sinds vorige week mag ik mij officieus historicus noemen. Een aangename studie-afwisseling vond ik in mijn stage (sinds september) en de organisatie van een nieuwjaarsfeest en expositie in Designcenter De Winkelhaak te Antwerpen. Spring zeker eens binnen, de tentoonstelling met jonge grafische talenten is een aanrader, al zeg ik het zelf.

Achter mijn naaimachine heb ik eveneens gezeten. Ik maakte twee fijne winterrokjes voor Rianne. Mooie rokjes van oude truien of spencers blijven tof om te naaien. Voor haar maakte ik een mosterdgeel rokje met blauwe-bloemen-zakken en een blauw rokje met gehaakt kleedje en vogel erop.

Cleolidewij: Mosterdgeel rokje

Tijdens het najaar was ik ook van plan een mannenhemd te verkleinen tot een blouse van eigen formaat. Enthousiast kocht ik een geruiten (tweedehands) exemplaar, thuis bleek hij echter al behoorlijk goed te passen. Met enkel aandacht voor de stof had ik het maatlabeltje 164 over het hoofd gezien. Ik maakte de onderkant rond en stikte een paar knoopsgaten roze. Het echte overhemdexperiment komt hopelijk een andere keer, het patroon ligt vast klaar.

Cleolidewij: Rokje met vogel

Nu zie ik er vooral naar uit terug een jurkje onder handen te nemen (sollicitaties zijn een goed excuus voor nieuwe exemplaren!), een wollen geval ligt klaar, maar met deze relatief hoge temperaturen verlangde ik daar nog niet naar. Wat houdt jullie bezig?

16 gedachten over “Wollen winterrokjes

  1. Anne

    Wat mooi! Vooral die mosterdgele! Hoe verknip en naai je een wollen trui, zonder dat deze helemaal uitrafelt? Ik heb dit altijd al willen weten :)

  2. Elisse

    Lieve rokjes! Hier liggen ook al een tijdje wat te recykleren spullen klaar, maar nog geen ideetjes gehad wat ervan te maken, dus die blijven nog even liggen :)

  3. severien

    Proficiat met je afstuderen! De Winkelhaak is zo plezant (Dat winkeltje! Dat gebouw! De tentoonstellingen!) en al véél te lang geleden dat ik er nog geweest ben. Alweer mooie rokjes hé, vooral dat gele!

  4. Hannelore

    Heb je de expositie in De Winkelhaak mee georganiseerd? Wat fijn! Eén van de ontwerpers (Benny Arts) is een vriend van mij :) dan zijn we mekaar waarschijnlijk onbewust tegengekomen op de openingsavond! Kleine wereld :)

    1. Cleo Berichtauteur

      Klopt, was erg tof en leerzaam om te doen! En ik dacht achteraf al een glimp van jou op de foto’s van anyparty te hebben gezien. Heb je het naar je zin gehad?

      1. Hannelore

        De fotografe is ook een vriendin dus onze vriendengroep is goed vertegenwoordigd op de foto’s ;)
        Het was fijn ja! Moet alleen nog eens teruggaan om de tentoonstelling echt te bekijken, want met alle drukte is dat er niet echt van gekomen…

  5. Raya

    Fijn, recykleren ! De mosterdgele is mijn favoriet.
    Ik ga ook vaak samen met de mama op rommelmarkten en in kringwinkels op zoek naar leuke kleren. Meestal koop ik ze dan, net zoals jij, voor de mooie stofjes aangezien deze vaak veel te wijd of veel te lang zijn voor mijn kleine gestalte ;). Thuis maken we er samen dan een op maat gemaakt stuk van. Zalig om dan verschillende stukken te hebben die je -hoogstwaarschijnlijk- bij niemand anders zal terugvinden. Hopelijk kan ik binnenkort enkele afgewerkte stuks op mijn blog ‘showen’ ;)

Geef een reactie

